nak ikut.....

Tuesday, June 19, 2012

Apa anak akak buat??


Aku memang suka kanak-kanak….Jadi aku tidak hairan kalau ada rakan sekerja aku membawa anak mereka ke tempat kerja….Tapi mungkin ada yang tidak suka…bagi mereka kanak-kanak ini mengganggu kerana berlari sana sini dan membuat bising….

Alkisahnya, pada musim cuti sekolah yang lepas…. Cuti sekolah 2 minggu yang lalu…ramai juga rakan sekerja aku membawa anak mereka ke ofis….ada yang masih bayi…ada juga yang sudah bersekolah…..tetapi yang aku pasti, tiada sesiapa pun yang membawa anak ikan ke ofis hehehe….

Ada seorang anak staff ni, suka berlari-lari di kawasan meja aku….belum sempat aku tegur, dia telah tersepak wayar laptop aku….terus terpadam….maklumlah laptop aku tidak ada bateri….. nak marah pula, dia anak orang lagipun masih kecil lagi…rasanya dalam 6 tahun… jadi aku bersabar je lah….hidupkan semula laptop aku…budak itu kembali lari ke meja emaknya…

Selang beberapa minit, budak itu datang kembali ke tempat aku…aku sergah dia, dia pun lari….. Kemudian dia datang kembali, dan aku terus sergahnya…dia lari ke arah mak dia semula…. begitulah seterusnya…

Apabila aku hendak balik ke rumah, tiba-tiba aku terdengar emak budak itu menjerit memanggil nama aku…..

“Khairul, mari ke sini!!!”

“Kenapa kak???” Tanya aku

“Cuba Khairul tengok apa anak akak buat tu ”, sambil menunjuk ke arah papan putih

Aku melihat dan tersenyum..


4 comments:

Anonymous said...

hehehehehehe..comel2..dalam geram ada manisnya kan3333:))

Apple said...

hahaha.. budak2. nasib baik tak marah masa mula2 tu. silap haribulan dilukis tanduk pulak.

ieyka said...

hehe...comel jek budak tu... :)

Unknown said...

msti ank kak suzi..hahaahhaa

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...