nak ikut.....

Monday, June 11, 2012

Sekeping Kertas A4


Ada seorang budak perempuan cina ni…namanya Abby….dia budak perakaunan, kiranya aku tidak pernah mengajar dia…tapi dia kalau jumpa aku…walaupun aku berada jauh daripadanya, dan dia ternampak aku….dia mesti akan jerit

“Good morning, Sir”

Kerana aku selalu terjumpa dengan dia pada waktu pagi….Jadi aku selalu berlumba-lumba dengan dia, siapa yang ucap “Good Morning” terlebih dahulu…..dan selalunya aku kalah…tahu-tahu je dia sudah berada di sebelah aku dan ucap good morning…ahahha

Dan pada satu hari itu, aku terdengar suara dia daripada jauh walaupun aku tidak nampak bayang-bayangnya lagi… Suara dia semakin kuat….ini bermakna dia semakin menghampiri tempat aku berada….aku bersedia untuk memberi ucapan selamat padanya….apabila dia sudah berada dekat dengan aku, dan dia tidak sedar kehadiran aku…aku pun ucap..

“Good Morning

Dia memang terkejut dengan ucapan aku tu…bukan sebab aku ucap lebih awal daripadanya tetapi sebab aku ucap Good Morning pada pukul 2 petang hahahah…aku mula tersedar apabila dia buat muka pelik… ini lah akibatnya apabila selalu jumpa dia je mesti nak ucap Good Morning hahhah… Dan minggu ini, adalah minggu terakhir dia belajar di sini…..Dia ada mesej aku minggu lepas untuk berjumpa…tetapi pada waktu itu aku keluar stesen…dia kata nak bagi aku sekeping kertas A4…aku kata letak saja diatas meja aku…nanti aku ambil….tetapi dia taknak….dan hari ini dia datang jumpa aku, dan membawa sekeping kertas….dia kata khas untuk aku…aku pun mengambilnya….aku lihat kertas A4 tu tertera nama PENUH aku…hasil kreativiti tulisannya…. Walaupun hanya sekeping kertas A4…tetapi ia sangat bermakna!!! Terima kasih Abby dan rakan-rakan SPP yang lain….Semoga anda semua terus sukses dalam bidang yang anda ceburi selepas ini
p/s: Budak-budak ini biasanya kalau hendak habis belajar baru menjadi baik dan rapat dengan pensyarahnya hahaha

1 comment:

Yuni Aisyah said...

so sweet.....bestnyer..(:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...