nak ikut.....

Friday, April 22, 2011

Aku rela menjadi daun teh...

“Kalau sayang jadi bulan??”

“Abang sanggup jadi pungguk yang sentiasa rindukan bulan”

“Kalau sayang jadi racun??”

“Abang sanggup jadi madu penawarnya..”

“Kalau sayang jadi anak dara yang cantik??”

“Abang sanggup jadi daun teh di China”

“Erk!!! Kenapa abang hendak jadi daun teh??”

“Dapat abang cium secara langsung dengan gadis-gadis dara”

PANG!!!!

Wah best ke jadi daun teh?? HAHAHA....mungkin best kalau jadi daun teh di China tapi bukan di cameron highland hehehe....Yela, sebuah ladang teh di China hanya akan mengupah perawan untuk mengutip daun teh di ladang mereka kerana mahu mengekalkan kualiti daun itu. (hahah ada kaitan ke???)


Gadis-gadis itu juga tidak dibenarkan mengutip daun teh dengan tangan tetapi perlu menggunakan mulut mereka untuk melakukan tugas tersebut... Daun teh yang sudah dipetik itu perlu dimasukkan ke dalam sebuah bekas yang diikat di leher mereka... Macam susah je hendak buat.... mesti harga teh dia mahal...hehe..tetapi setimpal dengan gaji yang diberikan iaitu RM 249 sehari...

Ada syarat untuk menjadi pemetik daun tehnya....bukan semua perawan boleh petik daun teh itu... Syarat-syaratnya ialah pemohon mesti seorang perawan dengan saiz payu dara yang agak besar.

Cara memetik daun teh ini adalah berdasarkan legenda tempatan yang menyatakan, daun teh itu dipungut oleh pari-pari dengan menggunakan mulutnya dan minuman herba tersebut didakwa dapat mengubati pelbagai jenis penyakit.

p/s: Tetiba aku hendak mencari teh dari China...hehe

3 comments:

shaffique said...

ape kena mengena dara n buah dada besar dengan teh. ni mesti kes pakcik2x gatal kebun teh ni. haha.


My latest entry : Maksud Sebenarnya Logo-Logo Popular Di Dunia

yasmin ahmad said...

hahaha macam takde kene mengena je. dan apesal bakul tu kecik sgt? neway thanx for the info kj!

Syuk Ry said...

huhu.. biar btol ni..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...