nak ikut.....

Wednesday, April 13, 2011

Aku tak sanggup makan makanan Rm 13,000…

Makan makanan berharga rm 13000??

Tak sanggup aku!!!

Silap-silap aku makan makanan itu sambil nangis…huhu...mahal tu…seperti kunyah duit rm13000 dan proses serta hadam di dalam badan…..akhirnya melabur di tandas jua (satu pelaburan yang bijak)….

Ohhh…tidak sama sekali!!!

Aku biasanya sebelum makan, aku akan tanya harga makanan tersebut terlebih dahulu… mana lah tahu, mahal ke…takut terlebih bajet….silap-silap nanti kena basuh pinggan mangkuk pula….itu okay lagi rasanya…kalau terpaksa kena gadai body macam mana?? Tak rela aku, menggadaikan teruna aku ini hahahah

Alkisahnya, seorang pelanggan dilaporkan membayar RM13,000 bagi makan tengah hari termasuk hidangan ikan patin di sebuah restoran…. harga itu adalah untuk 350 orang…dan secara kiraan matematik mudahnya… bayaran untuk seorang ialah sekitar rm 38…kalau tidak tahu, macam mana aku dapat jumlah ni…silalah makan ubat adik adi putra tu hehhe (mana eh menghilangnya adik genius kita ni….)

Tetiba gempar satu Malaysia, pasal bayaran rm 13000 yang dikatakan mahal….cubalah jadi pengguna yang bijak, anda ada hak untuk tidak makan di tempat yang kenakan bayaran mahal….

Tapi BFF aku selalu kata….”kalau hendak makan, jangan lah berkira sangat….kita menikmatinya pasti enjoy”… hahah..mungkin betul katanya….enjoy-enjoy juga…tapi jangan akhir bulan baru mencari meggi hehhehe

p/s: Aku pun nak buat kecoh satu Malaysia juga la….nanti kalau ada reunion, farewell atau sebarang party ke.. aku nak suruh cashier kira dalam satu resit, walaupun bayar sendiri-sendiri hahaha….confirm harganya mengejutkan!!!.

p/s/s: kalau ada duit lebih dan ingin membuat t-shirt rekaan sendiri…boleh lah tempah di heartbeat

3 comments:

Yaya said...

hahaha, siap promosi heart beatt lagii. hehe

xazryx said...

makan ikan patin harga RM13 000 untuk 350 org tu berbaloi kot .klu aku snggup .HEHE .

Noorhidayah binti Salehhudin said...

ok kot..sebab ramai..350 org..and mungkin kedai tu berkonsep kan mewah ke pe ke..huhu..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...