nak ikut.....

Tuesday, July 10, 2012

Genap setahun!!!


Hari ini 10 Julai 2012, genaplah setahun aku jejak kaki di ledang…. Rasa seperti semalam saja aku baru sampai di Ledang…Cepat sungguh masa berlalu…pelbagai kenangan pahit manis aku telah lalui disini… Aku masih ingat dengan jelas, kenangan beberapa hari sebelum aku kena pindah kerja di Ledang ini….

Pada mulanya, memang aku tak nak pindah ke Ledang… sebab aku akan “hilang” semua yang aku ada kat KL…. Dan aku masih ingat lagi, sepatutnya aku kena daftar 8 Julai 2011….hari jumaat…jadi aku mintak tangguh, daftar hari isnin seterusnya…nasib baik dibenarkan aku daftar 11 Julai 2011…. Yelah kalau aku daftar hari jumaat kat Ledang,  sudah tentu esoknya aku akan balik KL…kan sudah rugi duit minyak dan tol disitu hehehh

2 hari yang aku minta tangguh tu….iaitu Hari sabtu dan ahad, aku guna sebaik mungkin….aku keluar dengan hampir semua kawan aku di KL…. Hahah kelakar bila diingati kembali, macam aku hendak pergi jauh pula….sampai seorang kawan baik aku beritahu aku…

“Aku rasa kau mesti kahwin dengan orang Ledang”, kata kawan aku

“Mungkin dengan puteri Gunung Ledang kot”, balas aku…

Aku masih ingat juga…dulu hampir setiap hujung minggu, aku pasti ambil kunci kereta, start kereta dan balik KL hahahah…sampai jiran rumah aku tidak kenal aku pun hahha… Tapi itu dulu, sekarang sampai kawan-kawan aku tanya

“Kau bila nak balik KL ni??”

Haha…rupanya sudah genap setahun aku disini…dan kalau ikut rekod kerja aku…paling lama aku di sesuatu tempat kerja itu hanyalah setahun 2 bulan je… harap aku akan terus bekerja di sini dan terus cemerlang dalam kerjaya aku…Amin!!!


p/s: Dr Mahathir genap 87 tahun hari ini!!! 

1 comment:

asmira surianie said...

kerja dekat gunung ledang????

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...