nak ikut.....

Saturday, July 7, 2012

Syoknya duduk kampong!!!


Hari ini hari Sabtu…aku tetap bangun awal pagi….walaupun hari ini cuti…mungkin sebab sudah terbiasa bangun pagi kot… Aku terdengar bunyi titisan air pada atap zink di rumah aku ni…maklumlah duduk rumah kampong….

“Oh hujan rupanya”, bisik hatiku

Selalunya kalau hujan, aku malas hendak mandi….maklumlah air terlampau sejuk….boleh menggigil jadinya…. Jadi disebabkan aku sudah terbangun awal, dan tidak tahu hendak buat apa….aku pun online facebook…. Selalunya apabila aku online facebook, makcik aku mesti akan tanya aku…

“Angah ok ke??”

“Kenapa Makteh??

“Yelah, makteh tengok angah selalu tersenyum sorang-sorang kalau tengok computer tu”

Hahaha…. Makcik aku mesti akan buat muka risau kalau tengok aku tersenyum seorang diri dihadapan computer….sampai pernah telefon mak aku di Kuala Lumpur hahaha…

Jam masih menunjukkan awal pagi lagi…tetiba makcik aku menjerit dari dapur

“Angah, cepat mari sini!!!”

“Kenapa makteh??”

“Mari sini!!”, balas makteh aku

“Ala, nak main computer kejap”

“Ada durian ni!!!”

“Tapi angah tak mandi lagi”

“Kalau lambat nanti pakteh kamu habiskan”, jerit Makteh aku

Aku cepat-cepat ke arah dapur….aku lihat pakcik aku tengah makan durian dengan lajunya….Aku apa lagi, cepat-cepat masuk bilik air dan gosok gigi je…. Syoknya makan durian tanpa mandi hahaha… Syoknya makan durian pagi-pagi di kampong!!!
p/s: Dan seperti biasa, lepas makan durian…aku jadi pening… Dulu memang aku hantu durian, sekarang macam tak boleh masuk je dengan tekak ni hahah… 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...