nak ikut.....

Sunday, July 29, 2012

Jom bayar zakat!!!


Semalam sedang aku berjalan-jalan…aku ternampak satu kaunter ni di satu sudut….yang tidak ramai orang… tertulis di atas mejanya…kaunter bayar zakat…. Aku pun pergi ke arahnya…

Berdebar rasanya… walaupun tahun ini merupakan tahun ketiga aku membayar zakat sendiri…selepas bekerja dan ada pendapatan sendiri…. Aku pun duduk di kerusi di hadapan ustaz tu…. Ustaz tu pun bertanya pasal maklumat diri aku seperti yang aku biasa lihat ketika orang hendak berkahwin hahaha… Kemudian aku berjabat tangan dengan ustaz itu dan melafazkan akad….ini lah saat yang paling gemuruh hahaha…tapi sekali lafaz je tau hahah…. Dan kemudiannya, ustaz itu membaca doa….selesai!!! Senangkan kahwin?? Eh eh silap….Senangkan membayar zakat??? Tak sampai 5 minit sudah selesai semua… Kini anda boleh membawa balik isteri resit anda hahah… Kenapa perlu tunggu last minute baru hendak membayar zakat?? Nanti terlupa atau tidak sempat kan sudah rugi…..

“Kalau lagu raya boleh di pasang awal, kenapa zakat tidak boleh bayar awal??” hahah


p/s: Aku bayar zakat di Melaka sebab rumah aku di melaka….jadi bayarannya Rm 6.50…bukan aku saja tak nak bayar kat johor Okay!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...