nak ikut.....

Tuesday, July 31, 2012

Jeritan Sahur!!!


“Angah, bangun cepat sahur”, jerit makcik aku

Aku bangun dari tidur dan bergerak lemah ke dapur…. Aku membasuh muka dan menggosok gigi… Ketika aku hendak duduk di meja makan, pakcik aku pun bangun dari kerusi…beredar… sudah selesai bersahur agaknya… Hari demi hari, aku semakin lambat bersahur…kononnya hendak mendapatkan keberkatan bersahur itu kerana melewat-lewatkan waktu bersahur hahhah… Yang sebenarnya sudah malas hendak bangun sahur…

Pakcik aku beredar ke ruang tamu dan menonton TV….sedang aku berusaha untuk menyuapkan nasi ke dalam mulut sambil mata tertutup…aku terdengar ada orang sedang menjerit…pada waktu pagi-pagi tu… Kedengaran seperti suara pakcik aku….arghh….ohh….eyahhh…eh….cis… Begitulah yang aku dengar..

Aku perhatikan pakcik aku yang sedang leka menonton TV..aku perhatikan TV2 sedang menyiarkan perlawanan badminton antara Dato’ Lee Chong Wei dan pemain Finland, Ville Lang… Memang sangat mendebarkan perlawanan itu… aku cepat-cepat habiskan makanan aku itu…. Aku seperti telah mendapat satu tenaga untuk menghabiskan makanan itu… Cepat-cepat aku membasuh tangan dan duduk di hadapan TV…. Aku pun turut ikut pakcik aku menjerit…aaaahhhh,…. uhhh,… eyark,… eh,…. memang sangat mendebarkan… Dato’ Lee Chong Wei diseret untuk bermain 3 set….dan akhirnya Dato’ Lee Chong wei menang dengan mata 21-8, 14-21, 21-11….


Bagi aku lah…ini pandangan aku secara peribadi… Kalau Dato’ Lee Chong Wei masih bermain seperti itu tadi, kemungkinan besar….pingat emas Olimpik jauh dari genggaman

3 comments:

AZRUL AZMI said...

Jangan cakap macam tue... Kita kene bagi semangat kat Dato Lee Chong Wee... Go!!! Go!!! Go!!!

Malaysia Boleh!!!

Dah2... Jom Jalan2 Blog Saya Plak

KJ-kun said...

tetap sokong Dato Lee Chong Wei...
mungkin game pertama...gugup kot..
harap lagi baik lepas ini =)

Anonymous said...

ha first untung sebab ada orang gerakkan bangun dari sahur..huhuhuhu..second..majulah sukan untuk negara :))))

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...