nak ikut.....

Thursday, July 26, 2012

Sesungguhnya aku sedang berpuasa!!!


Pejam celik pejam celik… Hari ini sudah hari ke enam kita berpuasa…. Cepatnya masa berlalu.. Dan pada bulan puasa nilah lebih banyak dugaan yang kita hadapi..

Begitulah juga, aku menghadapinya…. Bulan puasa ni, pelajar aku lebih banyak membuat masalah… tidak tahulah apa masalahnya… sama ada ini adalah salah satu dugaan bulan puasa untuk aku….

Tapi apa yang pasti, apabila aku hendak marah….budak aku akan cakap

“Encik, sesungguhnya encik sedang berpuasa!!!”

Terus aku tidak jadi hendak marah…bukan sebab aku baru ingat aku sedang berpuasa….tetapi aku hendak tergelak, mereka tahu aku sedang berpuasa, tapi masa tulah nak menyakitkan hati aku… alang-alang dah lapar, terasa nak telan je mereka ini….ishhhh


p/s(i): Aku pernah terdengar satu ceramah mengatakan, tiada gunanya berpuasa jika tidak bersembahyang…betul ke??

p/s(ii): Puasa bukan sekadar menahan lapar dan dahaga, tetapi juga perlu puasa dari penglihatan, percakapan, perbuatan dan sebagainya

p/s(iii): Semasa menonton semanis kurma, seronok tengok mualaf yang menutup aurat sempurna… terasa segan pada mereka..

p/s(iv): Tarikh yang ditakuti dan digembar-gemburkan dalam tahun 2012 dulu-dulu semakin hampir, tetapi kenapa semakin ramai yang lalai?? Sepatutnya lebih memperbanyakkan amalan!!!! haishhhh

1 comment:

miss yatie said...

dugaan berpuasa hehehhe

yang pertama tu tak berani nak jawab, kut tersalah pulak, mungkin akan dijawab oleh yg lebih arif dan tentang tarikh tu, hanya Allah yang maha mengetahui

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...