nak ikut.....

Friday, July 17, 2009

Maaf, aku tak dpt jd cikgu…

Disebabkan aku bosan duduk di rumah ini sementara mencari kerja yang sesuai dengan kelayakan aku, aku tlah memohon menjadi guru ganti 2 mnggu lepas…dan aku tidak tahu perkembangannya..terus senyap…hari demi hari, aku teruskan dngan pergi pelbagai interview…sape kata mahasiswa sekarang memilih kerja??aku pergi interview utk pelbagai jwtn…ada customer service…promoter kat shopping cmplex tp diorng x nak ambil sebab kelayakan aku…aku terus pergi interview…pelbagai ragam penemu duga yg aku temui….akhirnya aku perolehi juga kerja kat Kajang…dan pagi td aku dpt call dr sebuah sekolah rendah. Yang menyuruh aku start jd cikgu isnin ini…aku terasa agak kecewa dan hampa sebab terpaksa menolaknya…maafkan saya sebab tidak dapat jd cikgu…tp aku terfikir, suatu hari nanti aku pasti akan masuk bidang pendidikan juga…..aku nak jadi CIKGU KJ…

aku suka bersama2 budak sekolah...terasa muda...aku nak jd cikgu tp taknak smbng KPLI..bleh?

p/s: Dan pagi td juga aku dapat call dr company AA, suruh aku start kerja ari isnin ni…kenapa lah hari ini bru aku dpt semua twrn kerja??Harap plhan aku utk bekerja di Kajang adalah tepat…AMIN

7 comments:

eni said...

congrats nuar!!!
yea yea....
nuar da dpt keje...
ley r blanja...
muehehehehe

Hazzy Ishak said...

keja jgn tak keja...

Anonymous said...

congratz!! sb dh dpt kerja=)
erm.. susah jgak nk pilih kalu dh dpt byk offer ni=)

Unknown said...

hurrmm
murah rezeki tue
kedua2 kerja baguz
cuma cabaran dan potensi yang berbeza
al the best good luck

kj said...

bleh je blanja....datang r rumah aku masa raya nanti uhuuhu...kira aku blnja la tu hahah.. thanx semua...pas keje pk pasal kahwin plak yeyeyye

Puan As said...

wa..da dapt juga koje budak nie..hehe... tahniah... kat kajang tu koje ape KJ? Mudah2an pilihan tepat.... Kalo terasa kurang tepat pon bersyukur jugala..sekurang2nya kamu masih berpeluang mendapat kerja berbanding beratus2 orang di luar sana yg masih lg mencari kerja..ye tk?hehe.. Ada hikmah di sebaliknya.. Allah kan perencana terbaik untuk kita semua..hehe

kj said...

hahaha syukur..alhamdulilah...kajang tu jd engineer...yup ALLAH perencana terbaik..kita hanya mampu merancang...cthnya aku merancang utk kahwin umur 25 tahun huhu...kita hnya mmpu merancang je...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...