nak ikut.....

Wednesday, July 29, 2009

Aku menggeletar melihat dia terbaring…

Pagi ini aku telah bersiap awal,penuh semangat untuk memulakan hari baru….ketika aku hendak pakai kasut…hujan turun dgn lebatnya…oh ni baru sekadar ujian kecil untuk aku ari ni…aku pun membuka kembali kasut dan stokin aku…letak kannya di dalam plastic dan memakai selipar…yela takut basah pula nanti…aku pun menyarung set baju hujan lengkap….biasala hanya naik motor je…aku berharap tiada kilat dan guruh je…biar la hujan saja…xkisah la selebat mana asalkan tiada GURUH dan PETIR saja.. kerana aku takut dengan kilat dan guruh heheh

Aku pun bertolak…menempuh hujan...ke kawasan rumah Faiz…ye lah aku dah berjanji pergi bersama-sama dgn dia dan Ezz….setelah cukup 3 orang berkumpul…kami pun meneruskan perjalanan di dalam hujan…keadaan jalan agak sesak ketika itu…kami bawa motor dengan berhati2…rasanya 40km/j kot.. tetiba kami terlihat ambulans di hadapan kami…kami lihat ada sekujur jasad terbaring di tngah jalan yang ditutupi dengan kain putih…aku menggeletar…ini lah first time aku lihat mayat di atas jalan raya… selalunya aku lihat dikaca tV saja… terus terlintas difikiran aku…kesiannya pada anak dan isterinya jika dia sudah berkeluarga…kerana pada awal pagi (dalam pkul 7 lbh)..mesti mangsa keluar utk pergi bekerja mencari rezeki..tetapi nasibnya malang kerana terlibat dgn kemalangan….kekadang sesuatu kemalangan itu bukan berpunca drpd kita sendiri…tetapi daripada kesilapan orng lain…maka apbila berada di atas jalan raya….sematkanlah sifat bertanggung jawab dan bersabar bnyak2…ingatlah orang tersayang…

p/s: ayah aku kalau bawa motor 30km/j je….bagi ayah aku…80km/j tu dah laju sgt..

6 comments:

Unknown said...

gue bawa 20 km/j jerr
hehehe

Lagenda said...

haha..
ayah aku beli moto baru2 ni...
tetiba dia tanya..napa meter dia dah rosak?
sebagai engineer, aku x dpt jawab..sebab dia bawak slow sgt
haha

kj said...

tengku fir21: kalau 20km/j...aku naik basikal pun bleh ptong ko bro hehhehe

lagenda pejuang islam:hahhahha bawa slow pn motor cpt rosak gak eh..so alang2 mai pakat bawa laju2....i like mat rempit hahhah

Anonymous said...

erm.. dulu aku slalu gak bwk moto...
tp skang xtau nape...
tibe2 jek jadi cam xreti nk bwk moto tu...
takot pon ade...

kj said...

aku stakat ni dah 3 kali excident dgn motor kesayangn aku tu....huhu aku tetap sygnya hehe

epol said...

malang tak berbau..mintak2 dijauhkan le..

**pitam bile tgk org xcident..arggghh

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...