nak ikut.....

Saturday, July 25, 2009

Aku mahu saiz S…

Ari ni aku bngun awal….bosan tak tahu nak buat apa…aku terpandang satu novel yang adik aku pnjam darpd kawannya…agak menarik covernya…dan bila aku mengambil dan membelek2 nya…aku terbaca tajuknya ‘Aku mahu saiz S’ karya ain maisarah terbitan PTS One sdn bhd…pertama sekali bila aku terbaca tajuknya, apa yang tergambar di dlm fikiran aku ialah…mesti novel ini mengisahkan mengenai orang yang berbadan gempal yang cuba untuk kurus….sangkaan aku tidak meleset….secara keseluruhan, ceritanya agak menarik….dan patut lah menjadi kegilaan budak2 remaja zaman sekarang.... aku yang telah dikategorikan sebagai remaja purba ini pun tak sangka telah berjaya menghabiskan bacaan novel yang setebal 245 muka surat ini….Rasanya tidak rugi jika sesekali kita mengisi masa terluang dengan membaca novel2 ringan seperti ini…banyak pengajaran yang boleh diperolehi seperti..bersyukur dengan paras rupa yang dimiliki kuniaan Allah dan menerima takdir dengan hati terbuka…selain itu, novel ini turut menyelitkan unsur2 persahabatan dan tolong-menolong….jadi jangan lepaskan peluang untuk memilikinya k…

p/s: selepas habis je aku baca novel ni…terasa aku muda 5 tahun plak….

8 comments:

~RoY @ AzRuL~ said...

hahaha...baca novel kanak2...tak tahan seh..huahua..takkan tertekan sbb keje baru, maka novel pompuan kanak2 yg dibacanyer beb???? lu renung la sendiri beb!

KJ-kun said...

hahaha...xsalah kan mengisi masa terluang dgn perkara berfaedah....jalan citer dia agak ok la.. roy, cuba la baca hahhaha

eni said...

wahhhhh....
da keje laen pulak jadinye...
takot lak aku...
kik kik kik...

acik | uyul said...

btol! stuju ngan kj..
tak salah lelaki baca novel sbb ade juge manfaat disebalikye..tak semestinya bace manga ngan anime je kan?? kadang2 perlu juga tukar selera :)

KJ-kun said...

eni: eheh eni ni...aku just baca novel je...just to improve BM n BI je hahahah...ko xyah takut2 k..

uyul: thanx sebab menyokong aku hahahah

naqiubex said...

bagus bagus.. saya baru habis baca 1 novel.. nak habiskan yang kedua malas pulak... haha

ReD said...

hoho...kdg2 remaja purba pun tringin nk jd kanak2 ngan mbaca buku2 yg sebegitu..huhu
aku pn skali tgk tajuk cter buku tu, msti kes si gemuk nk kurus.. aku mati2 la hengat kau nk kuruskan badan...huahuahua

kj said...

naqiubex: buku apa yg dibaca??bg r tahu kj...ntah2 best ke...nak baca gak

red:aku dah kurus la...hahaha

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...