nak ikut.....

Wednesday, October 21, 2009

16 SEPTEMBER = CUTI UMUM

Yeah!!! Maknanya tahun depan akan bertambah lagi satu hari cuti umum.. Tipu lah sape kata dia tak suka cuti…hehe…Cuti 16 September adalah sempena ulang tahun sambutan Hari Malaysia (Malaysia telah ditubuhkan pada tahun 1963).. jadi kira-kira dah 46 tahun berlalu baru diorang tersedar kot tarikh tu rakyat Malaysia tak pernah cuti selama ni…kiranya diorang berhutang dengan aku 46 hari cuti.. takpe2 aku maafkan…kerana selama ni aku hidup sebagai pelajar…jadi bila 16 september sebelum ni, aku pergi menuntut ilmu….baiknya aku…tapi mulai tahun depan..life aku dah berubah…dari student menjadi buruh kasar…so aku amat memerlukan cuti 16 September tu (pilihan raya akan datang saya akan undi anda, so bagi lah banyak2 cuti ye… heheh)… Tapi aku rasa xperlu lah ada sebarang sambutan diadakan pada tarikh 16 september tu…membazir duit.. kerana confirm 31 Ogos telah diadakan sambutan secara besar2an… aku rasa sambutan merdeka tahun ini paling bagus (kebetulan jatuh dalam bulan puasa…)…x membazir DUIT RAKYAT, MASA, TENAGA dan sebagainya.. just buat ala kadar je cukup…

p/s: Ada banyak cara menunjukkan sifat patriotik…bukan sekadar mengibar jalur gemilang dan berkaraoke lagu patriotik..

3 comments:

~RoY @ AzRuL~ said...

karaoke lagu patriotik? kalo guna lagu patriotik jadi latar page blog pun sama la gak...huhuhu

malaysia.suarademokrasi said...

blog politik mcm mna? hahaha

Unknown said...

roy:huhu asalkn ptriotik r

malaysia suara demokrasi: blog politik tu dah terlebih patriotik hehe

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...