nak ikut.....

Friday, October 23, 2009

Nilai Nyawa Seekor Anjing…

Murah!!….aku rasa nilai nyawa seekor anjing terlalu rendah…mungkin ada yang beranggapan tidak ada nilai langsung…ini kerana dalam seminggu ini aku pergi kerja pada waktu pagi…tidak sah kalau tidak ternampak bangkai anjing yang mati di tengah jalan akibat daripada langgar lari… aku tahu lah, anjing itu haram dan dipandang hina.. tetapi anjing itu tetap makhluk ciptaan Allah…Allah tidak mencipta suatu makhluk dengan sia-sia, kesemua ciptaanNya mempunyai tujuan tertentu agar ciptaan ini dapat dimanfaatkan oleh manusia sebaik mungkin…Ingatlah, segala makhluk yang bernyawa termasuk anjing mahupun khinzir, jika kita menunjukkan sifat belas kasihan akan dikurniakan pahala…Jadi, kepada semua pengguna jalan raya, aku ingan berpesan agar sentiasa berhati-hati terutamanya di kawasan anjing melintas heheh


p/s:Aku nak suruhlah pihak kerajaan..pasang papan tanda kawasan anjin melintas kat tepi2 jalan.. (makin bnyak lah tugas kerajaan heheh)

p/s/s:Dulu aku masa kecik, aku slalu makan tertumpah…sebenarnya aku kasihan dengan semut2…saja bagi diorang makan haha

p/s/s/s:Semoga hari isnin ini aku tidak jumpa bangkai anjing lagi…tak syok la memulakan pagi ari dengan terserempak dengan bangkai anjing yang hancur..

7 comments:

AM[i]R said...

btol2!!setiap makhluk yg Allah Maha Esa cipta bukan sia-sia..nak salahkan pemandu pun takleh jugak..dorang tak perasan ke pe..cian anjing yg tak bersalah..semoga kerajaan bantu mnyelesaikan masalh ni secepat yg mungkin..bukan anjing je..kucing..ade je kes lembu..

SCHAKEYRA said...

aku pon tak sampai ati tgok gmbr atas tu.. setiap makhluk yang Allah jdikan, ada sebabnya... Lagipon, anjing pon ada jasanya sendiri, bakpe nak men langgar jer???

sedey tgok gmbr kt ats tu...

Mr.Homosapiensz said...

sedeh lak tgk anjing tu tepi bangkai tu....huhu

Mohd Faridzul Asyraf Mat Arifin said...

anjing pon makhluk allah

█▓▒░♥ p a n y ♥░▒▓█ said...

sedihnye.. sian anjing tuh..

.::luna::. said...

nyawa tu sgt berharga...
cian lorr anjing tu...
anjing pandai melintas jln, tp manusia yg terlebih pandai g lggr plak...
terok sungguh perangai...
heheh...*'ter' emo*

rama2hatiku said...

tak nak tgk.. tapi kalu tertengok nak wat macam mana kan.. huhu

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...