nak ikut.....

Thursday, October 22, 2009

Aku Bermadah Cinta

Aku tidak tahulah kenapa sejak kebelakangan ni…ada member-member aku minta pandangan dan nasihat berkaitan percintaan mereka..ada yang mudah diselesaikan..ada yang terlalu rumit. nak kata aku bnyak pengalaman dalam percintaan…rasanya aku lah satu-satunya lelaki yang suci bersih dari dunia percintaan ni…ramai yang x percaya kalau aku kata…aku masih single lg… jadi dah alang-alang orang xpercaya, aku kata lah aku dah ada awek hahaha….bukan sebab jual mahal…tapi dah hati tak nak jatuh cinta.. nak buat macam mana kan…sampaikan ada kawan aku mencadangkan aku membeli buku berkaitan langkah-langkah utk jatuh cinta yang ada di pasaran (cuba cari kat MPH)… ish nanti2 lah.. Biarkan lah ia berlaku secara natural dulu… mungkin dengan bermadah…ada hati yang terpikat hehehe.. Jadi aku nak kongsikan madah-madah cinta yang aku pernah dengar (korang cuba lah ye..) :-

a) Jgn smpn kata2 cinta pd org yg t’syg shgga dia mninggal dunia, lantaran akhirnya kamu tpaksa catatkn kata2 cinta itu dipusaranya. Sblknya ucapknlah kata2 cinta yg tersimpan dibenakmu itu skrg slg ada hayatnya.

b) Cinta itu suci, cinta itu tidak buta, cinta itu kepunyaan Tuhan. Yg tidak suci dan buta itu adalah org yg salah mgunakannya.

c) Cinta bukan melemahkan hati,bkn membawa pts asa, bukan menimbulkan tangis sedu sedan, Tetapi cinta mhidupkan phargaan, menguatkan hati dalam pjuangan, menempuh onak dan duri phidupan.

d) Permulaan cinta adlh mbiarkan org yg kamu cintai mjadi dirinya sendiri, dan tdk merubahnya mjadi gambaran yg kamu inginkan. Jika tidak, kamu hanya mencintai pantulan diri sendiri yg kamu temukan di dlm dirinya.

e) Cintailah seseorang itu atas dasar siapa dia sekarang dan bukan siapa dia sebelumnya. Kisah silam tidak perlu diungkit lg, kiranya kamu benar2 mencintainya setulus hati.

p/s: aku percaya jodoh aku telah ditentukan…hanya biar masa menentukannya..

6 comments:

joegrimjow said...

xmo mencintai org

nazri.sensei said...

love..when it comes,juz feel it..hooyeah..haha

Anonymous said...

aku tau knp kau tk couple2 lg!..hahahaha

eni said...

hahaha... agak pedas r incik anonymous ni berkate2... hahahah~

erk.. aku suke ayt 1st tuh.. sangat menyentuh perasaan... hurm..

eni said...

hahaha... agak pedas r incik anonymous ni berkate2... hahahah~

erk.. aku suke ayt 1st tuh.. sangat menyentuh perasaan... hurm..

KJ-kun said...

joegrimjow:hahah hbs tu nak orng je menyintai kita??hehhe

nazri: betul2 setuju

anonymous: hahaha apa yg ko tahu??haha

eni: tu la pasal hahaha...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...