nak ikut.....

Sunday, October 18, 2009

Kisah si penunggang motorsikal…

Dalam surat khabar hari ini ada memaparkan kisah mengenai dua beranak maut dirempuh kereta akibat berteduh di bawah jambatan..aku berasa agak kesian..inilah lumrah hidup yang perlu dilalui sebagai seorang penunggang motosikal..aku sebagai penunggang atau pembonceng motosikal yang mempunyai pengalaman lebih 7 tahun masih merasa tidak selamat ketika berada di atas jalan raya… aku selalu berasa takut atau gementar sepanjang 40 minit perjalanan untuk pergi dan pulang dari tempat kerja.. ini kerana kenderaan besar seperti lori, kereta dan bas menunjukkan egonya di jalan raya…hanya memandang kami dengan sebelah mata… aku biasa juga, menunggang motor dalam keadaan hujan.. tapi jika sudah lebat sangat sehingga tidak nampak jalan (sebab motor x ada wiper..) terpaksalah aku berteduh…tetapi seboleh-bolehnya aku akan elak la…mungkin kekhilafan berlaku pada dua beranak yang maut tu…jika sudah TERPAKSA berteduh di bawah jambatan tu…pastikan motor disusun elok2 rapat ke penghadang...dan jangan lah duduk di atas motor tu..seboleh-bolehnya berdiri la di belakang penghadang tu..

posing kat motor jap heheh

p/s: tengah mengumpul duit nak beli kereta....

4 comments:

~RoY @ AzRuL~ said...

da beli keter tu, kena la turun JB tiap2 minggu...hidupkan kembali geng rayap! yeah! hahahaha
p/s: tu gambar lama. mane gmbbr baru?hehehe

aNnAs said...

dah beli kete ke??x gtau pon..

ReD said...

owwhhh.. pic lama rupenyer. patut la nmpak kuruuuss.. hihi

KJ-kun said...

roy: hahah..nak posing skit ngan gambar lama pun x bleh huhu

annas: mana ada beli kete lg...gaji x cukup hehe

red:jeles aku kurus la tu heheh

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...