nak ikut.....

Saturday, December 26, 2009

Berjogging lah dengan betul..

Pagi tadi, aku pergi jogging di kawasan berhampiran dengan rumah aku…saja je aku menemani adik aku berjogging walaupun kaki aku cedera….biasalah Kasih seorang Abang terhadap adik hehehe…. Aku xde la jogging just jalan dengan laju je di tempat laluan jogging….dan lagipun agak ramai orang pagi tu… disebabkan aku hanya berjalan, dan orang lain berjogging atau berlari…maka satu persatu orang memotong aku…tetiba aku terdengar di belakang aku hentakkan kaki yang kuat…Dum! Dum! Dum! Berselang seli dengan bunyi pernafasan yang agak dahsyat…. Fuhh!! Fuhh!! Fuhh!!...aku menghimpit ke tepi laluan jogging itu…dan mengharap ianya memotong aku….dan bila dia potong aku, aku perhatikan seorang mamat….ingatkan lembu ke atau binatang buas td…. Aku rasa x perlu lah berjogging sampai hentak kaki dan bernafas seteruk itu…itu bukan cara berjogging dengan betul…setahu aku, kalau kita hentak kaki kuat-kuat….ia akan membahayakan tulang belakang kita…disamping menyakitkan bumi hehehhe… dan cara bernafas yang betul ketika bersenam adalah…hirup udara melalui hidung dan buangkannya melalui mulut…kalau nak buang melalui lubang belakang pastikan tak keluar bunyi okay hehehe….Selamat bersenam dan amalkan gaya hidup sihat.

p/s: Bila la kaki ni nak baik….orang tngok macam aku jalan terkengkang je…adoyai

3 comments:

zella said...

amboi rajinnyer berjoging...
=)

piNky LuCiA said...

perlu ke hentak2 kaki? hahahaha..

kj, ko laa ajar dia jog yg tul.. sian dia.. lalala

POS MALAYSIA said...

Itu je kisahnya, ada yg struk itu

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...