nak ikut.....

Thursday, November 11, 2010

Kini aku bukan lagi di Malaysia

Kalau aku tidak berada di malaysia, habis tu Aku berada di mana???

Apabila berjalan-jalan di sekitar……

KLCC

Jalan Masjid India

Jalan Tuanku Abdul Rahman (TAR)

Chow Kit

atau di hadapan rumah aku….

Pasti kita akan terasa seperti melancong di negara lain…bukan lagi berada di Malaysia. Cuba lah jalan kemana-mana…pasti akan terjumpa “pelancong” terutamanya warga Indonesia, Bangladesh, Myanmar, Vietnam, dan sebagainya. Memang Malaysia ni betul-betul Truly Asia. =)

Tidak kisahlah kalau mereka datang ke Malaysia untuk belajar atau mencari rezeki. Lagipun bumi inikan milik Allah…dan setiap orang sudah ditetapkan rezeki mereka….tak kan lah aku nak halau mereka pula…sedangkan pihak yang bertanggung jawab untuk menghantar pulang atau menghalang kemasukkan mereka ke negara ini RILEKS je….Aku tak kisah pun, jika mereka masuk secara “halal”, boleh terima cara undang-undang Malaysia…boleh hidup bersama dengan rakyat Malaysia tanpa menimbulkan sebarang huru hara.. asalkan caranya betul….takdenya seseorang itu marah jika dibuat dengan cara betul melainkan dia kurang siuman la…=)

Terbaru dalam akhbar menyatakan seramai 90,301 pelarian kini berada di Malaysia yang berDAFTAR dengan Suruhanjaya Tinggi Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu bagi Orang Pelarian (UNCHR) sehingga September tahun ini. Ramai tak??? (Mungkin ada yang kata ini tidak cukup ramai berbanding dengan jumlah rakyat Malaysia yang kini berjumlah 28 Juta)….Ini baru yang berdaftar…belum kira lagi yang belum berdaftar…yang masuk ke negara kita secara penyeludupan….pasti lagi ramai kan….

Ini lah Malaysia Tanahair ku yang tercinta

5 comments:

Markonah said...

aku pun rasa aku bukat dekat malaysia !
haha xD

Markonah said...

bukan

KJ-kun said...

hahaha...rasa macam kita plak yang pelancongkan HAHA

amer_hoosynie said...

x perlu nk blaja kat obersi... =D

KJ-kun said...

haha betul betul

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...