nak ikut.....

Wednesday, November 24, 2010

Saya hendak menjadi Perdana Menteri…

Dulu masa zaman sekolah rendah…

Aku pernah bercita-cita hendak menjadi polis kerana nampak segak beruniform..

Aku juga pernah terfikir hendak menjadi cikgu, kerana boleh membuat soalan peperiksaan yang susah-susah..

Aku juga pernah terfikir hendak menjadi Perdana Menteri…kerana itu jawatan tertinggi yang ada bagi setiap negara..

Apabila jawatan sudah tinggi…gaji pun mestilah tinggi…setimpal dengan jawatan itu….

Dari dulu soalan yang sentiasa bermain di fikiran aku ialah…berapa eh gaji seorang perdana menteri?? Mesti tinggi sebab tu ramai orang berebut hendak menjadi perdana menteri…

Akhirnya, hari ini terjawab juga persoalan aku itu…

Dalam akhbar utusan menyatakan Perdana Menteri menerima gaji bulanan berjumlah RM22,826.65. Manakala Timbalan Perdana Menteri pula menerima gaji RM18,168.15 sebulan dan setiap menteri Kabinet mendapat gaji bulanan RM14,907.20.

Wow agak banyak juga…tapi mesti pak menteri ada bisnes lain juga kan…So pendapatan mesti agak kencang juga…eh-eh…Chop..korang jangan salah faham pula, entri ini bukan hendak mempertikaikan gaji pak menteri kita tapi…jawatan yang disandang adalah suatu tanggung jawab, jadi laksanakan lah sebaik-baiknya demi keberkatan…=)

p/s: Bersyukur dengan apa yang ada…

3 comments:

sollehahn said...

aku pun pernah berangan jadi PM dulu..pastu masuk sekolah menengah baru tau betapa susahnya keje PM...

IMANSHAH said...

gaji aku 1000 je..sobsob

Unknown said...

sollehahn: betul2...keje PM susah bnyak tanggungjawabnya...nanti pasti akan disoal

imanshah: ye la tu...hang bukan cikgu ke?? =)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...