nak ikut.....

Thursday, January 29, 2009

midnight movie - INKHEART

Semalam tngah leka tngok tv..tetiba aku dapat msj dari member aku ajak kuar...aku ni pantang klu orang ajak kuar,lebih2 lagi bila dah x tahu nak buat apa di rumah...aku setuju je..walaupun dah tahu lewat malam...jam menunjukkan pkul 11 malam..aku pun siap2...member ajak g tngok wayang.. xpasti lagi nak tngok citer apa...aku, adam n syuk pun pergilah ke panggung wayang terdekat...sampai saja d panggung wayang, tngok lah senarai filem yang ada...aku ni x ambil pusing langsung filem terkini yang ada...rasa nak tngok wayang g je panggung pastu baru plih filem mana nak tngok hahaha...ingat x nak tngok filem mat saleh sebab nak boikot..tp aku n member plak x suka tngok filem melayu kat panggung...rugi sangat...filem melayu ni x berkualiti r..(bukan aku x patriotik k)..terima realiti k...lagipun tunggu je kat astro..mesti akan disiarkan nanti..betul tak??

Last2 kitaorg pilih filem "Inkheart" untuk tayangan jam 12.30am...alamak ada sejam lagi ni... kitaorang pun lpak kat kedai mamak..borak2 mengenai perkembangan masing2...especially aku yg terlebih 'kembang' ni....biasa r dah lama x jumpa...dekat2 nak jam 12 am..kitaorang masuk panggung...bleh plak tersilap masuk panggung tu..patut r x ada orang...sunyi je...

Secara keseluruhannya filem ni mengambil masa 106 minit...ia mengisahkan mengenai seorg pencinta buku,Mo (lakonan Brendan Fraser) yang mempunyai kuasa untuk membawa watak2 di dalam buku keluar ke dunia sebenar ni dengan hanya membaca dengan kuat...Pada mulanya, Mo membacakan buku "inkheart" untuk anaknya,Meggie (Eliza Bennett)..disebabkan ia dibaca dengan kuat, maka watak2 di dalam buku itu seperti Capricon, Dustfinger dan lain2 keluar ke dunia ini manakala sebagai ganti isterinya termasuk ke dalam dunia buku itu. Apakah yang terjadi pada isterinya?? Bagaimanakah kesudahan cerita ini??Untuk mengetahuinya, pergilah menonton di panggung yang berdekatan.. Secara keseluruhan, aku suka plot ending cerita ni dimana pertarungan berlaku...rasa teruja sangat...n aku nak bg 7.5/10 untuk filem ni...Agak best r..bila la filem Malaysia nak capai tahap macam ni??..apa2 pun Selamat menonton yerk!!

14 comments:

Kapten Luffy said...

kisah fantasi ghupernyer... aku nak tgk td... panjang lak line kat panggung tu

Unknown said...

esok baru nk p tgok crita neh...hehehehe

Anonymous said...

g la tngok allin...pastu berikan pandangan anda sama ada best atau tidak...

rugi monkey d luffy klu x tngok...

~d!b@~ said...

best ek..? ermmm c pirate x ajak pon akak tgk citer nih? ahahhahaha :P

mhmdzlzm said...

filem malaysia nk jadi camni?
tak mungkinnnnnnnnn

Unknown said...

citer ni x sesuai kalau untuk akak diba n abg pirate...g tngok sayang u can dance r huhuh

ishhh filem malaysia bleh jadi gempak kalau azam yang jadi pengarahnya hahahah aku tunggu nak tngok filem yang ko buat kay...

azlishukri said...

saya link blog yg hebat ini.

Atiqah Adnan said...

admit! sangat menarik bese la warner bros pIc kn...? malaysia perlukan 'sOmeone' huhu sape kah dea..?

piNky LuCiA said...

tak ajak nenek pun nak menonton.. wawawawa :(

Unknown said...

mcm mana nak ajak nenek..seminggu nenek menghilang...rindu kat nenek r hahaha

piNky LuCiA said...

hahaha.. nenek blik kg tgk cucu3 nenek sihat ke tak.. wakakaka.. nenek ngah update blog ni.. tak siap ag.. hehehe

Anonymous said...

apa la nenek ni...nenek yang balik kg??
haha slalu kj dgar cucu yg balik kg jumpa nenek..
nenek moden la katakan hahahha

piNky LuCiA said...

habis tu sume cucu nenek tak nak dtg kL.. so nenek blik laa kg.. wahahahaha.. moden kang... :D

inkheart said...

I Love this movie especialy the little girl she`s really beautiful girL,I love her so much(L)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...