nak ikut.....

Monday, January 26, 2009

Betul ke syok jadi Lelaki??

Orang kata syok jadi lelaki, sebab semua perkara bagi lelaki mudah dan senang…aku setuju!! Betul ke jadi perempuan ni leceh??aku x tahu plak..sebab aku bukan perempuan..itu kena tanya kaum hawa lah…walaupun orang kata jadi perempuan ini leceh…tapi ramai plak lelaki nak jadi perempuan kan??fening-fening kepala ni memikirkan..

Lelaki: Perbualan telefon biasanya mengambil masa tidak LEBIH 30 saat..
Perempuan: Perbualan telefon biasanya mengambil masa tidak KURANG 30 saat.
Aku: Bergantung kepada sape aku berbual..kalau aku suka, lebih sejam pun aku sanggup.. kalau aku x suka…angkat telefon pun tak hahhaha

________________________

Lelaki:Mengetahui banyak perkara berguna berkenaan automotif dan senjata.
Perempuan: Mengetahui banyak perkara berguna berkenaan masakan dan perhiasan diri (alat solek).
Aku: Kalau ketahui semua perkara kan bagus….

__________________________

Lelaki:Percutian seminggu memerlukan hanya satu beg bimbit..
Perempuan: Percutian seminggu…macam nak pindah rumah je.
Aku: Bawa yang perlu saja lah…

_______________________

Lelaki:Tidak perlu berbaris langsung untuk membuang air kecil
Perempuan:Perlu berbaris panjang untuk memasuki bilik air…
Aku: Tak sanggup membuang air kecil pada mangkuk kecil di tandas tu…zaman sekarang x selamat…kalau terdesak terpaksalah..hahah

____________________

Lelaki:Kawan2 tidak ambil peduli sama ada berat badan bertambah atau berkurang…
Perempuan: Berat badan baru naik 1 kg…terus dah x nak makan nasi seminggu…
Aku: X kisah berat badan naik…tapi x nak r sampai boroi hahaha

_________________

Lelaki: Nama kekal di dalam kad pengenalan anak
Perempuan: Nama x ada di dalam kad pengenalan anak..
Aku: Nama anak kucing aku “comot KJ” bleh tak??

___________________

Lelaki: Mandi (air,sabun & basuh rambut) dan siap berpakaian serta bersikat dalam masa 10 minit..
Perempuan: Mandi saja dah setengah jam…belum masuk lagi MENCARI pakaian dan bersolek..
Aku: Bergantung pada mood dan keadaan…klu mood baik, lama la aku mandi..siap menyanyi lg..

___________________

Lelaki:Jika usia mencecah 34 tahun dan masih solo,tiada siapa akan perasan..
Perempuan: Jika usia mencecah 34 tahun dan masih solo,ramai yang akan perasan..sebab masih guna gelaran cik.
Aku: Target usia 34 tahun dah beristeri-isteri…hahaha (insya ALLAH)

Moral of this n3 adalah..bersyukur lah dengan apa yang kita ada….mesti ada hikmahnya..

20 comments:

goasop said...

beristeri-isteri? tersirat sangat tu. haha

rul-ehsan said...

ceh kj...x hanis2 ngan isteri2....first isteri dah dapat k blom....kalu blom...

p/s:jgn guna istilah isteri2...nanti takut lak pompuan nak masuk daun...hahahah

Monkey D Luffy said...

nak jadik dua2 blh?

aman said...

yang tang masuk nama kat IC pun kira gak ker...hehe..

pink_butterfly said...

Aku: Target usia 34 tahun dah beristeri-isteri…hahaha (insya ALLAH)


ehem2... tinggi angan2...haha...=p

aainachentak said...

aku sokong ayat kau yg last sekali.
bersyukurlah dgn apa yg kita ada aite?huhu.. :)

Pirate KL said...

Di kiri isteri, di kanan isteri, di blkg isteri, di depan pun isteri gak... ish2... heheheh

Muhammad Azli Shukri said...

akhirnya..jadi lelaki ni tanggungjawabnya berat..salam singgah

fezaL Mohd said...

sokong ;)

rantong said...

Sekadar ingat mengingatkan. Doa Qunut Nazilah

“Ya Allah, sesungguhnya kami bermohon pertolongan Mu, kami meminta ampun kepada Mu, kami memohon petunjuk dari Mu, kami beriman kepada Mu, kami berserah kepada Mu dan kami memuji Mu dengan segala kebaikan, kami mensyukuri dan tidak mengkufuri Mu, kami melepaskan diri daripada sesiapa yang durhaka kepada Mu.

Ya Allah, Engkau yang kami sembah dan kepada Engkau kami bersalat dan sujud, dan kepada Engkau jualah kami datang bergegas, kami mengharap rahmat Mu dan kami takut akan azab Mu kerana azab Mu yang sebenar akan menyusul mereka yang kufur Ya Allah, Muliakanlah Islam dan masyarakat Islam. Hentikanlah segala macam kezaliman dan permusuham, Bantulah saudara-saudara kami di mana sahaja mereka berada. Angkatlah dari mereka kesusahan, bala, peperangan dan permusuhan.

Ya Allah, selamatkanlah kami dari segala keburukan dan janganlah Engkau jadikan kami tempat turunnya bencana, hindarkanlah kami dari segala bala kerana tidak sesiapa yang dapat menghindarkannya melainkan Engkau, ya Allah.”
Sumber: JAKIM
View Profile: Rantong

~d!b@~ said...

ermm lelaki..?
senang dari segi buat pilihan kot :P

pastu, cuba blaja memahami pompuan sket huhu~
settle kot insyaAllah..

actually, kalo betul cara.. mgkn bole la tercapai impian utk beristeri-isteri tu erk?
bkn sapot tp ermm ntah laa heh?

Pirate KL said...

wah! i'm so impress! Cik Diba kiter support!

~d!b@~ said...

erk?
ermm bukan la sapot.. tp dah benda halal.. xkan dba nak larang..
tp harus ye, jgn part sapot je yg dpandang..
part BETUL CARANYA jgn wat2 xnampak lak huh?
tu nak mgatal la tuh!

ehan said...

Lelaki: Mandi (air,sabun & basuh rambut) dan siap berpakaian serta bersikat dalam masa 10 minit..
Perempuan: Mandi saja dah setengah jam…belum masuk lagi MENCARI pakaian dan bersolek..
Aku: Bergantung pada mood dan keadaan…klu mood baik, lama la aku mandi..siap menyanyi lg..


ehan: tgk antara lelaki..pompuan..dan KJ...kj lagi truk time mandi..takde pendirian lgsg....ikut moOd..hampez...abih lau org len nk mandi..xkan la ikut mOOd hang???
lau ehan???

kj said...

goasop: hehe memang tersirat pun huhu

rul ehsan: Aku tabik spring toink2 klu girl berani masuk hahahah

monkey d luffy: apa makna nak jadi dua2??..pagi lelaki malam transform jadi gurl k??auww...seram

aman: ish mesti kira...tu klebihan lelaki haha

pijk_butterfly: mesti kena angan2 tinggi...

waa panjangnya nak balas...apa2 pun..abg pirate n kak diba jangan gaduh2 eh hahahah

Pirate KL said...

mn der gaduh... cuma setakat tarik2 rambut jer.... hahaha

~d!b@~ said...

tgk? ganas xganas lelaki skang? tarik2 rambut? sng2 je dia tarik2 rambut kite huhu~ ni kes keganasan umah tangga nih!

xpe la kj, ktorang gaduh kat umah sendiri nnt ahahhahaha
time kaseh eh bg tumpang, maaf ishh bsepah pulak :P

dahhh pirate.. balikkk!!

KJ-kun said...

kes keganasan umah tangga???gaduh kat umah sendiri??aik ada apa2 yg kj x tahu ke huh abg pirate n kak diba???

~d!b@~ said...

ishhh kj nih... gosip tau!
maksud akak umah sendiri tu, dia kat umah dia.. akak kat umah akak tp ktorang gaduh la nnt haha!

jgn la kj risau :P

ishhh budak2 xyah tau byk2 sgt nnt penin ahahhahaa nk study lg payah!

piNky LuCiA said...

hmm... pompuan kata.. lelaki ssh nak faham..
lelaki kata pompuan ssh nak tahu..

sebnrnya.. mana satu ni?? huhu

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...