nak ikut.....

Monday, January 19, 2009

Aku pun nak beristeri muda la....

Bila aku baca berita di akhbar berita harian mengenai "lelaki tua dapat isteri muda panjang usia" aku tersenyum sendirian...manakala kawan perempuan aku baca sambil buat muka..macam x puas hati...."ko suka lah baca berita ni kan???"..Nak aje aku jawab, semua lelaki mestilah suka berita ini melainkan dia bukan lelaki tulen..(faham2 sendirilah maksudnya...)..haha
Berita ni bukan saja aku reka2 tau tetapi telah dijalankan penyelidikan oleh penyelidik Universiti Stanford dan Universiti California-Santa Barbara...Jadi kesahihannya boleh dipercayai hahah.. Pasti sekarang kaum hawa x senang duduk, terutamanya para isteri kerana alasan ini boleh dipakai oleh para suami untuk memenuhkan koata yang masih kosong....

suami: Ayang sayang abang tak??
Isteri: Tentulah ayang sayangkan abang...
Suami:Ayang sanggup tengok abang mati dulu ke??
Isteri:Ayang xsanggup...kalau boleh biarlah kita SEhidup SEmati bersama...
Suami:Klu ayang x sanggup tgok abg mati dulu, benarkanlah abg kahwin dengan perempuan muda??(sambil menunjukkan akhbar tanpa rasa bersalah...)

p/s:Aku nak simpan lah keratan akhbar ni...mana lah tahu berguna untuk masa hadapan ke??hahah

18 comments:

Erieq said...

mane2 aku pun nak jugak kakakakka

kj said...

hahaha rujuk akhbar berita harian hari ini...semua lelaki sila simpan keratan akhbar tu di tempat yang selamat...hahahha

Monkey D Luffy said...

akhbar mana wei?

ajula said...

cehhhhhh.....ade ati konon

Monkey D Luffy said...
This comment has been removed by the author.
kj said...

aku rasa berita harian atau metro haha..
aku bnyak sgt baca paper...hahaha ajula ni mesti sebab dia gurl kan huhu

rose emely said...

cehhh...
ada hati!!! mampu ke weiii...nak lebih dr satu??? hehehe

~tHe tRU cOloRs oF 'atiQahadnAn'~ said...

okie... beselaa tU lelaki ni mereka bergantUng hidup dengan kasih sayang seOrang wanita... kalu takde wanita mereka bOleh mati or merana..dan wanita tak mamPU dan tak cukup kudrat uNtuk melayani seOrang lelaki..sebab tU pada lelaki satU wanita tak cukup..

kj said...

aku setuju sangat dengan pendapat ko..huhu

aainachentak said...

huish..
isu sensitif kaum wanita neh!ngee..

piNky LuCiA said...

hehehe.. pd sume pompuan.. sila terima lelaki ley poligami.. hehehe.. sbb ade nas dlm QURAN ag tu.. hehehe..

tapi bila lelaki anda nak poligami.. tnya laa..

ayang : ayg benarkan abg poligami.. mana surat nak tnda tgan?
abang : betul ke ni yang??
ayang : betul bang..
abang : kompem ke ni??
ayang : tp satu jelaa ayang nk tnya abg.. abg kena jwab ngn jujur laa..
abang : baiklaa..
ayang : sanggup ke abg masuk neraka kerana abg tak dapat nak menjalankan tanggungjawab abg sebg ketua kpd 2 buah keluarga???

hakhak.. jrang lelaki yg ley adil bl nak kwin ngn org muda ni..

kami org2 pompuan syg kat lelaki.. tak nak bg lelaki masuk neraka.. sbb 2 tak bg kwin poligami.. wakakaka..

pompuan mana setuju??? hakhakhak..

eh.. pnjg plak aku meng'comment'.. hehehe

kj said...

saya sayang kat awak gak hahahah

rose emely said...

sokong pinky lucia!!!!
caiyok caiyokkkkk

piNky LuCiA said...

kj : hehehe..syg sy?? waa.. awk ni romantik2 depan org plak.. slow2 udah laa..hakhakhak..

rose.. time kasih3..waa.. :)

KJ-kun said...

ala apa salahnya saya sayang awak hahahha...
awak muda lagi tak???ops!!!

piNky LuCiA said...

sy da tuala..umo pun hmpir2 250 thn ni.. wakakaka..

kj said...

owww kira nenek moden r....tahu guna internet hahahha

piNky LuCiA said...

mesti laa..skrg kan da moden..dn serba moden canggih dan byk prasarana2 yg timbul.. so.. kj-kun.. nenek pun nak berblog jugk.. wakakaka

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...