nak ikut.....

Tuesday, December 14, 2010

Kicap pun ada tiruan

Sebut saja kicap cap kipas udang…pasti semua orang kenal….

Jenama popular tu….

Keluarga aku merupakan penggunanya yang agak tegar sejak dahulu lagi….

Kalau tak ada kicap cap kipas udang tak sah…hidup tidak keruan….

Walaupun makanan itu sudah masin…aku tetap juga bubuh kicap….sebab aku suka makanan aku ada warna-warna hitam sikit….itu yang menaikkan nafsu makan aku hehehe….

Sampai emak aku selalu bagi tahu aku….

“Tulah kuat sangat makan kicap….kan kulit dah sama macam kicap”

HEHEH….aku hitam manis OK, pandang tak jemu!!! heheh…. Tapi dalam akhbar kosmo ada laporan mengatakan kicap cap kipas udang ini sudah ada tiruan… Kicap pun dah ada tiruan… Bahaya ni!!!

Untuk mengetahui sama ada ia tiruan atau asli….Lihat pada penutupnya…Ia tiruan jika penutup plastiknyanya berlubang (gambar sebelah kiri)….

Aku pun cepat-cepat pergi semak botol kicap yang ayah aku sudah beli untuk stok sebulan….nasib baik tidak berlubang!!! Belilah barangan original, lupakan barang tiruan kecuali VCD cetak rompak HAHAHA

p/s: VCD cetak rompak ESTET dah ada dijual…..Ngangkung pula belum ada lagi..huhu…Jom tengok filem Ngangkung kat Wangsa Walk esok…Terlambat pula tengok filem ni, asyik full je… Best sangat ke??

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...